בית הדין לעבודה הורה לטייסי 'אל על' לשוב לאלתר לעבודה

    דוד לזר No Comments on בית הדין לעבודה הורה לטייסי 'אל על' לשוב לאלתר לעבודה
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הדיון שנערך הלילה (שני) הורה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לטייסי חברת אל על, כי עליהם לשוב לאלתר לעבודה, דיון נוסף נקבע להערב בשעה 20:00.

    כזכור, אמש הודיעה חברת התעופה 'אל על' כי בשל עיצומים של טייסה, היא נאלץ לדחות טיסות רבות ליעדים בעולם וביניהם, ניו יורק, לונדון, קייב ובודפשט שהיו אמורות לצאת אתמול בערב. ובמקביל, פנתה הנהלת החברה לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה להורות לטייסים לחזור לעבודה.

    טייסי החברה השמיעו לאחרונה ביקורת חריפה על פעילות מנכ"ל החברה, דוד מימון, לאחר שזימן לוועדת משמעת קברניט אשר לא ביצע טיסה מנתב"ג לקייב בטענה הקשורה לבטיחות הנוסעים. זאת, על אף בירור שקיים לאחר מכן עם ראש אגף המבצעים בחברה.

    הקברניט פנה בדואר הפנימי לשאר טייסי החברה תחת הכותרת: "זהירות – בורות לא מסומנים". במכתבו, תיאר את פגישתו עם מנכ"ל החברה: "הפגישה ארכה שלוש דקות בלבד. אין עם מי לדבר", ומנגד טענו בהנהלת החברה כי הוחלט לנקוט הליכים משמעתיים מפני שהחלטת הקברניט גרמה לאיחור של 13.5 שעות ולנזק של 100 אלף דולר.

    יו"ר ועד הטייסים, ניר צוק, אמר בתגובה: "מחסור חמור ומטריד של טייסים ובעיקר קצינים ראשונים מלווה את אל על כבר מספר חודשים. כמות הטיסות הלא מאוישות גדולה ללא ניסיון למצוא פתרון ראוי מצד ההנהלה. טייסי אל על ימשיכו לבצע את כל הטיסות הרשומות להם בבטיחות מרבית ואף מעבר לכך. הנהלת החברה מנסה לפתור את מצוקת האיוש דרך בתי הדין ובאיומים משמעתיים במקום לטפל במחסור וביחסי העבודה המידרדרים. מתסכל מאוד לשמוע שוב ושוב שהנהלת החברה מאשימה את הנושאים בנטל בעיצומים, בשעה שהמחסור נובע מתכנון לקוי ומחסור חמור בכוח אדם".

    מהנהלת אל על נמסר כי "בתקופה האחרונה נאלצה אל על להתמודד עם שיבושים בלוחות הזמנים ובהצבות המטוסים עקב אי זמינות מכוונת של טייסים וחוסר נכונות מצדם לבצע טיסות מסוימות. מתוך דאגה ללקוחות החברה וללוח הזמנים הסדיר שלה, מבקשת אל על מבית הדין להורות להסתדרות ולנציגויות העובדים לוודא קיום שקט תעשייתי ולאסור שיבושי עבודה או עיצומים כלשהם".



    0 תגובות